پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي

ایرانگردی

نخستین کنگره ملی شعر دفاع‌مقدس

نخستین کنگره ملی شعر ویژه سرود، ترانه و تصنیف دفاع‌ مقدس خرداد ماه سال جاری با عنوان «ترنم حماسه» به مناسبت گرامیداشت سالگرد آزادسازی خرمشهر برگزار می‌شود.

به گزارش آی‌فیلم، نخستین کنگره ملی شعر ویژه سرود، ترانه و تصنیف دفاع‌مقدس با اهدافی چون کمک به ایجاد فضای ذهنی و زبانی نو در متن سرودها، ترانه‌ها و تصنیف‌ها و توسعه موضوعی گفتمان دفاع مقدس در این حوزه، تأمین بخشی از متن سرود سرود، ترانه و تصنیف مورد نیاز، جهت تولید آثار موسیقایی دفاع مقدس، شناسایی استعدادها و ارزیابی توان ادبی کشور در حوزه سرود، ترانه و تصنیف دفاع مقدس، انتشار مجموعه‌ای مکتوب از سرودها، ترانه‌ها و تصنیف‌های ارسالی در کنگره، تولید آثار موسیقایی از سرودها، ترانه‌ها و تصنیف‌های منتخب کنگره برگزار می‌شود.

موضوع کنگره

دفاع مقدس و مجموعه موضوعات مرتبط با آن البته ترسیم افق تازه در نگاه به مضامین و برقراری پیوند بین مسائل روز کشور و جهان اسلام از طرفی و میراث‌گردان سنگ دفاع مقدس و فرهنگ مبارزه و شهادت و ایثار از طرفی دیگر، از امتیاز ویژه‌ای برخوردار خواهد بود.

شرایط شرکت 

دبیرخانه کنگره از آثار تمامی شاعران و ترانه‌سرایان کشور بدون هیچ محدودیتی استقبال می‌کنند آثار ارسالی لازم است در یکی از قالب‌های سرود، ترانه و تصنیف سروده شده و قابلیت تلفیق با موسیقی را داشته باشد.

جوایز

رتبه اول هر بخش مبلغ 20000000 ریال

رتبه دوم در هر بخش مبلغ 15000000 ریال

رتبه سوم در هر بخش مبلغ 10000000 ریال.

مهلت ارسال آثار حداکثر 25/2/95  خواهد بود. زمان برگزاری کنگره خرداد ماه سال جاری به مناسبت  گرامیداشت سالگرد آزادسازی خرمشهر خواهد بود.

برای ارسال آثار از دو آدرس زیر استفاده کنید:

نشانی پست الکترونیک: t.hamaseh@ honaredefa.ir

نشانی پستی: خیابان شهید مطهری، خیابان میرعماد، نبش کوچه یکم، پلاک 4 (صندوق پستی 1615 ـ 15875)

سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس/ شماره تماس: 09123275759

ه خ / ح ی

این مطلب را به اشتراک بگذارید